the T I G E R - M E crying blog

Your choice

section: Posts »» post #32


07.03.2007 tags [ press-mess ]

The cabinet decision appears to bring an end to the tempestuous history of iTV, which started out as an effort to introduce an independent slant on the news to Thailand's state-controlled television, then became the alleged mouthpiece of a populist prime minister and ended up the property of a Singapore investment firm.

Shortly before the January 6, 2001 general election, which Thaksin's Thai Rak Thai party won, a handful of iTV staff were fired for providing too much coverage of the opposing parties, sending a signal for what iTV was to become during the Thaksin years.

(excerpts from Bangkok Post,  March, 7th 2007)